Alles wat je moet weten over de verschillende soorten keywords

Keywords hebben van alles te maken met zoekmachine optimalisatie. Je kent het wellicht ook als SEO, ofwel Search Engine Optimization. Met een zoekmachine optimalisatie probeer je ervoor te zorgen dat je website een goede positie krijgt bij Google. Dit kan je bijvoorbeeld doen door middel van goede keywords en goede content. Het is echter wel goed om te weten dat er verschillende soorten keywords bestaan. Ben je net bezig met zoekmachine optimalisatie en wil je graag meer informatie over de verschillende keywords? Lees dan hieronder verder.

Long-tail keywords

De long-tail keywords kan je omschrijven als een erg specifieke zoekterm. Deze zoekterm heeft echter een klein zoekvolume. Er zijn maar weinig mensen die daadwerkelijk zoeken op deze zoekwoorden. De meeste mensen die wel zoeken op een long-tail keyword zijn mensen die echt specifiek op zoek zijn naar iets. Het voordeel van een long-tail keyword is echter wel dat er minder concurrentie is, omdat het zoekvolume niet zo groot is. Het kan dus handig zijn om dit op te nemen in je seo strategie. Dit kan ervoor zorgen dat de zoekmachine optimalisatie goed slaagt.

Short-tail keywords

Deze keywords zijn over het algemeen moeilijker om te gebruiken. In tegenstelling tot de long-tail keywords hebben de short-tail keywords namelijk een erg groot zoekvolume. Dit betekent dat er veel concurrentie is op het gebied van deze keywords. Dat is dus minder aantrekkelijk om te gebruiken. Je kan de short-tail keywords vaak herkennen aan het feit dat het korte zoekwoorden zijn. De keywords zijn over het algemeen niet heel specifiek. Als klein bedrijf heb je niet zoveel kans om goed te scoren door middel van short-tail keywords. Seo advies Amsterdam kan je echter helpen met het maken van de juiste keuze voor jou.

LSI keywords

De LSI keywords zijn weer een hele andere soort van keywords. LSI keywords betekent Latent Semantic Indexing Keywords. In het Nederlands kan je spreken van semantische zoekwoorden. Het zijn in feite woorden die verbonden zijn met het hoofd zoekwoord. Het zijn over het algemeen woorden die kunnen samenhangen met het zoekwoord. Dit kan de zoekmachine optimalisatie erg helpen, omdat veel mensen die woorden gebruiken tijdens de zoektocht. Het kan dus een goede stap zijn om te kiezen voor LSI keywords.

Belang van keywords

Het is natuurlijk belangrijk dat je een goede keuze maakt op het gebied van keywords. Het speelt echt een grote rol tijdens de zoekmachine optimalisatie. Keywords bevorderen de vindbaarheid van jouw website waardoor je meer bezoekers kan krijgen. Dat betekent dat je wellicht meer potentiële klanten krijgt en daarmee kan jouw bedrijf groeien. Het is van belang dat je goede content maakt die indruk maakt op de bezoekers.

Gebruik je bijvoorbeeld linkbuilding als methode voor de zoekmachine optimalisatie? Zorg er dan voor dat de links overeenkomen met de informatie die op de webpagina staat waar de bezoeker heen wordt gestuurd. Een bezoeker heeft namelijk bepaalde verwachtingen bij het klikken op een link. Het zou jammer zijn als de bezoeker teleurgesteld zou worden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *